For UK enquiries please visit polymax.co.uk or contact us on 01420 474123 | Email sales@polymax.co.uk
22 208 4400
zł PLN
zł złoty polski (PLN)
Change currency:
  • £ funt szterling (GBP)
  • € euro (EUR)
  • Rs rupia indyjska (INR)
  • US$ dolar amerykański  (USD)

biuro@polymaxpolska.pl
Nie masz produktów w koszyku.
0
Koszyk

Polymax TRail® EN 45545 Rubber Compound | Polymax UK

Call us today on +44 (0)1420 550700 or email sales@polymax.co.uk

EN45545 Rubber Compounds

TRail® jest znaczącym osiągnięciem dla naszej firmy, ponieważ został opracowany przez nasz wewnętrzny zespół chemików i niezależnie przetestowany przez uznane niezależne laboratorium. Elastomer z ochroną IP jest w pełni certyfikowany zgodnie z normą EN 45545, europejską normą określającą badania bezpieczeństwa pożarowego materiałów i komponentów instalowanych w pojazdach kolejowych. Wyzwaniem było sformułowanie związku, który wykazywałby niską palność, pominięcie dymu i toksyczność. Zatwierdzony EN 45545 TRail® nadaje się do stosowania w każdym zamkniętym środowisku, w którym bezpieczeństwo przeciwpożarowe jest głównym problemem. Elastomer jest obecnie dostępny jako blacha walcowana i profil wytłaczany, dzięki czemu jest idealny do cięcia uszczelek i uszczelnień niestandardowych. Zespół Polymax z przyjemnością wykorzystuje tę okazję i służy sektorowi transportu jako zaufany producent i dostawca EN 45545.



Polymax custom moulding procedure

EN 45545-2:2013 & A1:2015

A regulation set out by the European Union to standardise the fire testing of materials used in railway applications. In 2013 it became the national standard comprising several regulations into one classification system. The EN 45545 classification is required for materials used in the following areas – Interiors (IN), Exterior Located (EX), Furniture (F), Electrotechnical Equipment (E) and Mechanical Equipment (M). Vehicles are classed by the hazard level of their day to day operation. HL1 as the lowest hazard level, HL2 for mid-range and HL3 as the highest. To summerise, the standard aims to limit spread of fire should an ignition occur, allowing passengers and staff to reach a place of safety.

Why Use Halogen Free Low Smoke Compounds?

  • About 50% of fire casualties are due to inhalation of smoke and other gases produced during a fire
  • Toxic and corrosive smoke generated by halogenated polymers has long term environmental impact
  • EN 45545 rubber compounds have:
    • 1) low flame propagation
    • 2) low smoke generation
    • 3) low emission of toxic gases.


The Polymax Process

Our sales engineers are available to meet in person or though conference consultations. They will offer the best process solution for your requirements. Our standard procedure is illustrated in the graphic below:

Polymax custom moulding procedure

Rolling Stock Operation Categories

The following tables will show how the operation categories are organised according to their vehicle type and day to day operations.

EN 45545 Rolling Stock Operation Categories Requirements for EN 45545 Fire Testing

Polymax TRail®

Our R10 compound is suitable for use as a floor composite. Whilst our R22/R23 approved compounds can be moulded into sponge seat coverings, window seals, door joints, panel connectors and pipes or hoses.

Polymax TRail® Test Results R10 Polymax TRail® Test Results R22/R23

EN 45545 | Why Choose Us

The Polymax team across the UK, Europe and India offer extensive knowledge in rubber technology. Think of us as your partners, supporting you to the best solution for your needs. Contact one of our sales engineers for free unbiased advice concerning your application. Call us today on +44 (0)1420 550700 or email sales@polymax.co.uk.

Cookie Notice.
This websites use cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.